Blog
Jak měřit kvalitu vzdělávání v Česku? Inspirace přichází ze zahraničí
29. 1. 2024 | Kateřina Kynclová
Nápadů, jak posouvat české školství, je mnoho. Jak ale správně vyhodnotit, zda se úroveň vzdělávání skutečně posouvá. Studie projektu Partnerství pro vzdělávání 2030+ přináší vhled do hodnocení kvality vzdělávání v zemích jako je Finsko, Estonsko, Nizozemsko, Ontario a Nový Jižní Wales. Základními hodnotícími parametry není jen prospěch, ale také to, jak se děti ve škole cítí a jak výuka ovlivňuje kvalitu jejich života.
Zajímáte se pravidelně o výsledky vašich dětí ve škole? Jen v pololetí to nestačí
26. 1. 2024 | Vendula Procházková
Vysvědčení je pro děti velkou událostí. Neměl by to být ale jediný okamžik ve školním roce, kdy si společně sednete nad úspěchy a neúspěchy, které se ve škole odehrály. Předejdete případnému nepříjemnému překvapení na vaší straně a obavám a strachu “co na to řeknou naši” na straně dítěte. Ideálním formátem, jak průběžně diskutovat výsledky, jsou takzvané tripartity - schůzka dítěte, rodiče a učitele.