Měníme osnovy

Blog

Fanfulová: Digitální technologie protínají všechny předměty a už dávno nejsou jen doménou informatiky

6. 5. 2025 | Anna Hynešová

Digitální kompetence dnes představují klíčovou dovednost, která sahá mnohem dál než jen k ovládání technologií. Díky nim umíme smysluplně využívat moderní nástroje, ale také jim rozumíme a přistupujeme k nim s kritickým myšlením. O významu těchto dovedností a jejich rozvoji ve vzdělávání hovoří Eva Fanfulová, odborná garantka digitálních kompetencí.

Jak děti hravě učit finanční gramotnosti podle Ivany Tesarčíkové

24. 4. 2025 | Renata Černá

Finanční gramotnost se stává nedílnou součástí vzdělávání již od základních škol a přináší řadu praktických benefitů. Učitelka Ivana Tesarčíková v rozhovoru popisuje, jakým způsobem začleňuje finanční témata do výuky a jak díky platformě Skoala dokáže připravit děti na reálný život. Zároveň přináší cenné tipy pro rodiče, jak podporovat správné finanční návyky dětí i doma.

"Jak bylo dnes ve škole?" Jak dostat z dítěte víc než jedno slovo? Pár tipů pro živější komunikaci

20. 2. 2025 | redakce

Přijdete domů a chcete zapříst s potomkem hovor. Jenže na otázku "Jak bylo ve škole?" přijde jen zabručení "Dobrý" a z milého dítěte již vidíte jen zátylek. Co s tím? Jak učinit komunikaci živou a obohacující pro obě strany? Nabízíme pár tipů, které se mohou v podobných situacích hodit.

Škola jako prostor pro pohodu, pochopení a porozumění

5. 2. 2025 |

Nové rámcové vzdělávací programy nejsou hrozbou, ale příležitostí. Pro školy, děti i celou společnost. Připravili jsme sérii článků, které vám pomohou pochopit změny, jež novinka do škol přináší. Autory blogu jsou odborníci z týmu Národního pedagogického institutu (NPI).

Pavlína Moravcová: Učím děti upřímnosti, která nezraňuje

23. 1. 2025 | Petra Svoboda

V ceně pro nejinspirativnější české učitele získala letos Pavlína Moravcová druhé místo. Porotu okouzlila její schopnost vytvářet ve škole bezpečné prostředí založené na respektující komunikaci. Vede ZŠ Pod Montací v Náchodě, kde také učí na prvním stupni.