Měníme osnovy

Blog

Úspěch motivuje k dalšímu učení. Nechte děti zažít ten pocit

25. 3. 2024 |

Učení je celoživotní cestou, na které zkoumáme svět a naše místo v něm. Jak ale neztratit chuť se dál rozvíjet a posouvat. Velmi silnou motivací je úspěch. Všechny, děti i dospělé žene kupředu. Je proto nezbytné dávat dětem příležitosti úspěch zažít a prožít. Měli bychom se o to snažit my rodiče, ale také učitelé ve škole. Jak podporovat pocit úspěchu u dětí?

Handlíř: Učím žáky přebírat odpovědnost za své učení. To je pro mě kompetenční výuka

25. 3. 2024 | Vendula Procházková

Aktivní klub pro rodiče, sobotní škola i týden otevřené školy. Pan ředitel Karel Handlíř ze Základní školy Krnov si stojí za tím, že je třeba zohledňovat nejen potřeby dětí, ale i rodičů a učitelů. Jedině tak je možné vytvořit podmínky pro kompetenční výuku.

Kompetence k učení: Učení je biologickou potřebou dětí. Jak ji nezničit, ale posílit?

25. 3. 2024 | Vendula Procházková

Děti se rodí se schopností učit se novým věcem. Je to jejich biologická potřeba. Během prvních let života se každý den učí spoustu nových věcí. Jde jim to samo od sebe. Jak tuto potřebu a touhu v dětech podporovat a rozvíjet i ve školním věku?

Začít spolu: Pomáhá školám učit tak, aby to děti bavilo a dávalo to smysl

27. 2. 2024 | Ing. Dita Hrudová, Step by Step ČR

Představte si, že chodíte do školy, kde vás to baví a kde vám učení dává smysl. Chápete, co se zrovna učíte a k čemu vám to je. Když uděláte chybu, dozvíte se, že chybou se poučíte a příště zkusíte jinou cestu. Ve škole máte slovní hodnocení a spolu s učitelem si nastavíte plán, kam se v jednotlivých oblastech můžete posunout. Učíte se samostatnosti, používáte kritické myšlení a umíte si poradit, když nastanou problémy. Osvojíte si ochotu naslouchat a pomoct, když někdo potřebuje, a víte, že ostatní pomohou vám. Přesně takový přístup najdete ve školách s programem Začít spolu, který letos oslaví 30 let v ČR.

Rodiče by měli mít možnost zapojit se do vzdělávání svých dětí

23. 2. 2024 | Vendula Procházková

Napsat domácí úkol, vytvořit skupinový projekt a aktivně se zapojovat do výuky po celý rok. Klasické požadavky na žáky základní školy. Paní učitelka Karolína Peřichová se nebojí stejné úkoly zadávat i rodičům svých žáčků. Proč to dělá? A jak na to rodiče reagují? “Díky těmto aktivitám se od samého začátku zapojují do vzdělávání svých dětí. Společně si nastavujeme očekávání a všem se nám pak společně líp pracuje. Vzájemně si důvěřujeme a cítíme se lépe,” přiblížila paní učitelka, která deset let učí podle programu Začít spolu.