Měníme osnovy

Blog

Tláskalová: Chci, aby z mé třídy odcházely chytré, sebevědomé děti, které si nenechají něco namluvit a budou se starat o druhé

16. 4. 2024 | Vendula Procházková

Ekotým, ochrana zvířat a výuka venku. To je jen útržek aktivit, které paní učitelka Tláskalová ze ZŠ J. V. Sládka Zbiroh s dětmi dělá. Kompetence udržitelnosti je to, co ji dává smysl a snaží se s dětmi pomoci naší planetě.

Ekoškola: Nechme děti zažít, co znamená chovat se udržitelně

11. 4. 2024 |

Představte si největší vzdělávací program na světě, který motivuje děti a učitele k udržitelnějšímu způsobu života a pomáhá jim vytvářet lepší svět. Tak přesně takhle funguje Mezinárodní program Ekoškola, fenomén udržitelnosti a zodpovědného přístupu k životnímu prostředí, který má v České republice obrovský vliv.

Handlíř: Učím žáky přebírat odpovědnost za své učení. To je pro mě kompetenční výuka

25. 3. 2024 | Vendula Procházková

Aktivní klub pro rodiče, sobotní škola i týden otevřené školy. Pan ředitel Karel Handlíř ze Základní školy Krnov si stojí za tím, že je třeba zohledňovat nejen potřeby dětí, ale i rodičů a učitelů. Jedině tak je možné vytvořit podmínky pro kompetenční výuku.

Rodiče by měli mít možnost zapojit se do vzdělávání svých dětí

23. 2. 2024 | Vendula Procházková

Napsat domácí úkol, vytvořit skupinový projekt a aktivně se zapojovat do výuky po celý rok. Klasické požadavky na žáky základní školy. Paní učitelka Karolína Peřichová se nebojí stejné úkoly zadávat i rodičům svých žáčků. Proč to dělá? A jak na to rodiče reagují? “Díky těmto aktivitám se od samého začátku zapojují do vzdělávání svých dětí. Společně si nastavujeme očekávání a všem se nám pak společně líp pracuje. Vzájemně si důvěřujeme a cítíme se lépe,” přiblížila paní učitelka, která deset let učí podle programu Začít spolu.

Autorita učitele? Jasně, ale říkejme jí respekt

31. 1. 2024 | Michaela Čejková

Sbalila děti i rodiče a odjela s nimi na víkend na hory. Tak začal školní rok ve třídě paní učitelky Jany Sadilové v ZŠ Horáčkova. Rodiče se od začátku podílí na vzdělávání svých dětí. Žáci, učitelka i rodiče jsou rovnocennými partnery. Paní Sadilová se může chlubit tím, že učí ve třídě, kde jsou děti šťastné. Jak se jí to za půl roku povedlo?