Blog
Zodpovědnost, respekt, bezpečí. Hlavní hodnoty si určili sami učitelé
15. 6. 2024 | Barbora Postránecká
Základní škola v Benešově nad Ploučnicí patří k těm, které se rozhodly řešit výchovné problémy svých žáků jinak než pouze napomínáním, poznámkami a jinými tresty. Místo toho jim učitelé pečlivě vysvětlují školní pravidla, učí je, jaké chování se po nich vyžaduje, a umí ocenit, když se to žákům daří. Ředitel školy Jakub Zelený věří, že je to efektivnější cesta, a snaží se o tom postupně přesvědčit i celý svůj učitelský sbor.
Tláskalová: Chci, aby z mé třídy odcházely chytré, sebevědomé děti, které si nenechají něco namluvit a budou se starat o druhé
16. 4. 2024 | Vendula Procházková
Ekotým, ochrana zvířat a výuka venku. To je jen útržek aktivit, které paní učitelka Tláskalová ze ZŠ J. V. Sládka Zbiroh s dětmi dělá. Kompetence udržitelnosti je to, co ji dává smysl a snaží se s dětmi pomoci naší planetě.
Ekoškola: Nechme děti zažít, co znamená chovat se udržitelně
11. 4. 2024 |
Představte si největší vzdělávací program na světě, který motivuje děti a učitele k udržitelnějšímu způsobu života a pomáhá jim vytvářet lepší svět. Tak přesně takhle funguje Mezinárodní program Ekoškola, fenomén udržitelnosti a zodpovědného přístupu k životnímu prostředí, který má v České republice obrovský vliv.
Handlíř: Učím žáky přebírat odpovědnost za své učení. To je pro mě kompetenční výuka
25. 3. 2024 | Vendula Procházková
Aktivní klub pro rodiče, sobotní škola i týden otevřené školy. Pan ředitel Karel Handlíř ze Základní školy Krnov si stojí za tím, že je třeba zohledňovat nejen potřeby dětí, ale i rodičů a učitelů. Jedině tak je možné vytvořit podmínky pro kompetenční výuku.
Rodiče by měli mít možnost zapojit se do vzdělávání svých dětí
23. 2. 2024 | Vendula Procházková
Napsat domácí úkol, vytvořit skupinový projekt a aktivně se zapojovat do výuky po celý rok. Klasické požadavky na žáky základní školy. Paní učitelka Karolína Peřichová se nebojí stejné úkoly zadávat i rodičům svých žáčků. Proč to dělá? A jak na to rodiče reagují? “Díky těmto aktivitám se od samého začátku zapojují do vzdělávání svých dětí. Společně si nastavujeme očekávání a všem se nám pak společně líp pracuje. Vzájemně si důvěřujeme a cítíme se lépe,” přiblížila paní učitelka, která deset let učí podle programu Začít spolu.