Měníme osnovy

Blog

P. Daniš: České děti mají skvělé teoretické znalosti. Učme je s nimi pracovat a využívat je v praxi

21. 4. 2024 | Michaela Čejková

Kdo z nás myslel na základní škole na svou budoucnost, natož na budoucnost celé naší planety? Pro naše děti je toto uvědomění nesmírně důležité. Nesmí ale vzbuzovat pouze obavu. Úkolem učitelů je nabídnout dětem možnosti, jak i oni sami můžou zlepšit kousek světa, ve kterém žijí. V novém rámcovém vzdělávacím programu je jedna z klíčových kompetencí věnovaná přímo udržitelnosti. Jak tedy vést děti k udržitelnému životu?

GreenComp: Udržitelnost ve vzdělávání pohledem Evropské komise

17. 4. 2024 | Vendula Procházková

Jak na téma udržitelnosti ve školách pohlíží evropští politici? Nahlédněte do strategie Evropské komise GreenComp, která se zabývá tím, jaké kompetence by se v návaznosti na téma udržitelnosti měly rozvíjet u školáků.

Tláskalová: Chci, aby z mé třídy odcházely chytré, sebevědomé děti, které si nenechají něco namluvit a budou se starat o druhé

16. 4. 2024 | Vendula Procházková

Ekotým, ochrana zvířat a výuka venku. To je jen útržek aktivit, které paní učitelka Tláskalová ze ZŠ J. V. Sládka Zbiroh s dětmi dělá. Kompetence udržitelnosti je to, co ji dává smysl a snaží se s dětmi pomoci naší planetě.

Ekoškola: Nechme děti zažít, co znamená chovat se udržitelně

11. 4. 2024 |

Představte si největší vzdělávací program na světě, který motivuje děti a učitele k udržitelnějšímu způsobu života a pomáhá jim vytvářet lepší svět. Tak přesně takhle funguje Mezinárodní program Ekoškola, fenomén udržitelnosti a zodpovědného přístupu k životnímu prostředí, který má v České republice obrovský vliv.

Úspěch motivuje k dalšímu učení. Nechte děti zažít ten pocit

25. 3. 2024 |

Učení je celoživotní cestou, na které zkoumáme svět a naše místo v něm. Jak ale neztratit chuť se dál rozvíjet a posouvat. Velmi silnou motivací je úspěch. Všechny, děti i dospělé žene kupředu. Je proto nezbytné dávat dětem příležitosti úspěch zažít a prožít. Měli bychom se o to snažit my rodiče, ale také učitelé ve škole. Jak podporovat pocit úspěchu u dětí?