Blog
Ryška: Děti musí mít více příležitostí mluvit a prezentovat
27. 6. 2024 | Michaela Čejková
Proč a jak zařadit do výuky rozvoj komunikačních kompetencí? Jaké překážky mohou učitelé a studenti v tomto procesu překonávat? Odpovědi na tyto otázky přináší rozhovor s didaktikem Davidem Ryškou.
Barvínková: S dětmi si tykáme a komunikujeme jako s partnery
23. 6. 2024 | Vendula Procházková
Semafor konfliktů, slovíčko STOP a školní sněm. To je jen zlomek komunikačních aktivit, které paní učitelka Barvínková ze ZŠ a MŠ Dolní Třešňovec s dětmi aplikuje. Komunikační kompetence podle ní stojí na žákovském hlasu a učí děti, jak řešit konflikty hravou formou pomocí nenásilné komunikace.
P. Daniš: České děti mají skvělé teoretické znalosti. Učme je s nimi pracovat a využívat je v praxi
21. 4. 2024 | Michaela Čejková
Kdo z nás myslel na základní škole na svou budoucnost, natož na budoucnost celé naší planety? Pro naše děti je toto uvědomění nesmírně důležité. Nesmí ale vzbuzovat pouze obavu. Úkolem učitelů je nabídnout dětem možnosti, jak i oni sami můžou zlepšit kousek světa, ve kterém žijí. V novém rámcovém vzdělávacím programu je jedna z klíčových kompetencí věnovaná přímo udržitelnosti. Jak tedy vést děti k udržitelnému životu?
Úspěch motivuje k dalšímu učení. Nechte děti zažít ten pocit
25. 3. 2024 |
Učení je celoživotní cestou, na které zkoumáme svět a naše místo v něm. Jak ale neztratit chuť se dál rozvíjet a posouvat. Velmi silnou motivací je úspěch. Všechny, děti i dospělé žene kupředu. Je proto nezbytné dávat dětem příležitosti úspěch zažít a prožít. Měli bychom se o to snažit my rodiče, ale také učitelé ve škole. Jak podporovat pocit úspěchu u dětí?
Kompetence k učení: Učení je biologickou potřebou dětí. Jak ji nezničit, ale posílit?
25. 3. 2024 | Vendula Procházková
Děti se rodí se schopností učit se novým věcem. Je to jejich biologická potřeba. Během prvních let života se každý den učí spoustu nových věcí. Jde jim to samo od sebe. Jak tuto potřebu a touhu v dětech podporovat a rozvíjet i ve školním věku?