Blog
Digitální wellbeing - co si pod tímto výrazem představit a proč je pro nás všechny důležitý?
12. 5. 2025 | Lucie Šnajdrová
Technologie samy o sobě nejsou dobré nebo špatné, záleží na tom, jak a k čemu je využíváme. Většina toho, co se děje online, je jen zrcadlem toho, co se děje offline. V kyberprevenci je klíčová vzájemná důvěra dětí a rodičů, ale i učitel může sehrát významnou roli. Pouhými zákazy děti spíše vystavujeme větší zranitelnosti. Rozhovor s Adélou Lábusovou, metodičkou NPI a odbornicí na kyberprevenci, digitální wellbeing a kyberbezpečnost.
Fanfulová: Digitální technologie protínají všechny předměty a už dávno nejsou jen doménou informatiky
6. 5. 2025 | Anna Hynešová
Digitální kompetence dnes představují klíčovou dovednost, která sahá mnohem dál než jen k ovládání technologií. Díky nim umíme smysluplně využívat moderní nástroje, ale také jim rozumíme a přistupujeme k nim s kritickým myšlením. O významu těchto dovedností a jejich rozvoji ve vzdělávání hovoří Eva Fanfulová, odborná garantka digitálních kompetencí.
Jak děti hravě učit finanční gramotnosti podle Ivany Tesarčíkové
24. 4. 2025 | Renata Černá
Finanční gramotnost se stává nedílnou součástí vzdělávání již od základních škol a přináší řadu praktických benefitů. Učitelka Ivana Tesarčíková v rozhovoru popisuje, jakým způsobem začleňuje finanční témata do výuky a jak díky platformě Skoala dokáže připravit děti na reálný život. Zároveň přináší cenné tipy pro rodiče, jak podporovat správné finanční návyky dětí i doma.
Škola jako prostor pro pohodu, pochopení a porozumění
5. 2. 2025 |
Nové rámcové vzdělávací programy nejsou hrozbou, ale příležitostí. Pro školy, děti i celou společnost. Připravili jsme sérii článků, které vám pomohou pochopit změny, jež novinka do škol přináší. Autory blogu jsou odborníci z týmu Národního pedagogického institutu (NPI).
Pavlína Moravcová: Učím děti upřímnosti, která nezraňuje
23. 1. 2025 | Petra Svoboda
V ceně pro nejinspirativnější české učitele získala letos Pavlína Moravcová druhé místo. Porotu okouzlila její schopnost vytvářet ve škole bezpečné prostředí založené na respektující komunikaci. Vede ZŠ Pod Montací v Náchodě, kde také učí na prvním stupni.