Blog
Jak děti hravě učit finanční gramotnosti podle Ivany Tesarčíkové
24. 4. 2025 | Renata Černá
Finanční gramotnost se stává nedílnou součástí vzdělávání již od základních škol a přináší řadu praktických benefitů. Učitelka Ivana Tesarčíková v rozhovoru popisuje, jakým způsobem začleňuje finanční témata do výuky a jak díky platformě Skoala dokáže připravit děti na reálný život. Zároveň přináší cenné tipy pro rodiče, jak podporovat správné finanční návyky dětí i doma.
Škola jako prostor pro pohodu, pochopení a porozumění
5. 2. 2025 |
Nové rámcové vzdělávací programy nejsou hrozbou, ale příležitostí. Pro školy, děti i celou společnost. Připravili jsme sérii článků, které vám pomohou pochopit změny, jež novinka do škol přináší. Autory blogu jsou odborníci z týmu Národního pedagogického institutu (NPI).
Pavlína Moravcová: Učím děti upřímnosti, která nezraňuje
23. 1. 2025 | Petra Svoboda
V ceně pro nejinspirativnější české učitele získala letos Pavlína Moravcová druhé místo. Porotu okouzlila její schopnost vytvářet ve škole bezpečné prostředí založené na respektující komunikaci. Vede ZŠ Pod Montací v Náchodě, kde také učí na prvním stupni.
Babanová: První krok k dobré škole spočívá v nastavení kultury učení
11. 12. 2024 | Vendula Procházková
Partnerský vztah s dětmi, bezpečné prostředí pro vzájemné učení mezi dětmi i mezi dospělými i žákovský hlas a volba ve výtvarné výchově. To jsou témata, kterými se v rámci kulturní kompetence a jejího rozvoje ve výuce zabývá učitelka a metodička vzdělávacího programu Začít spolu Anna Babanová. Napsala několik pedagogických publikací, učí děti pojmenovávat bez obav, co jim nejde a inspiraci ke sdílení zkušeností načerpala mezi vyučujícími Začít spolu, ale také na svých zahraničních cestách.
Koflerová: Díky kulturní kompetenci budou děti připraveny na komunikaci a spolupráci s lidmi z odlišných kulturních prostředí, která se v dnešním světě přirozeně prolínají
4. 11. 2024 | Vendula Procházková
Rozvíjení klíčových kompetencí, podněty k prožívání Vánoc a Velikonoc, seznámení s kostelem nejen jako s historickou památkou, a to vše při plném respektování náboženské neutrality školy – to jsou některá z témat, kterými se zabývá se svým týmem Šárka Koflerová, vedoucí Katechetického a pedagogického centra v Ostravě.