Blog
Dobré vztahy ve škole pomáhají k lepším studijním výsledkům
29. 1. 2024 | Michaela Čejková
Pocit sounáležitosti se školou, zažití úspěchu, dobré vztahy s učiteli a spolužáky jsou podle neurovědců klíčové, aby se děti dokázaly dobře učit a rozvíjely si dovednosti potřebné pro spokojený život. Z nedávné studie Pisa 2022 ale vyplývá, že v českých školách hodnotí žáci tyto oblasti ve srovnání s jinými zapojenými zeměmi výrazně hůře. Co s tím můžeme dělat, nastínila Lenka Felcmanová, přední odbornice na vzdělávání z organizace SOFA.
Jak měřit kvalitu vzdělávání v Česku? Inspirace přichází ze zahraničí
29. 1. 2024 | Kateřina Kynclová
Nápadů, jak posouvat české školství, je mnoho. Jak ale správně vyhodnotit, zda se úroveň vzdělávání skutečně posouvá. Studie projektu Partnerství pro vzdělávání 2030+ přináší vhled do hodnocení kvality vzdělávání v zemích jako je Finsko, Estonsko, Nizozemsko, Ontario a Nový Jižní Wales. Základními hodnotícími parametry není jen prospěch, ale také to, jak se děti ve škole cítí a jak výuka ovlivňuje kvalitu jejich života.