Blog
"Jak bylo dnes ve škole?" Jak dostat z dítěte víc než jedno slovo? Pár tipů pro živější komunikaci
20. 2. 2025 | redakce
Přijdete domů a chcete zapříst s potomkem hovor. Jenže na otázku "Jak bylo ve škole?" přijde jen zabručení "Dobrý" a z milého dítěte již vidíte jen zátylek. Co s tím? Jak učinit komunikaci živou a obohacující pro obě strany? Nabízíme pár tipů, které se mohou v podobných situacích hodit.
Škola jako prostor pro pohodu, pochopení a porozumění
5. 2. 2025 |
Nové rámcové vzdělávací programy nejsou hrozbou, ale příležitostí. Pro školy, děti i celou společnost. Připravili jsme sérii článků, které vám pomohou pochopit změny, jež novinka do škol přináší. Autory blogu jsou odborníci z týmu Národního pedagogického institutu (NPI).
Učitele vyčerpává komunikace s rodiči studentů
16. 9. 2024 | Vendula Procházková
Kdy jste naposledy pochválili učitele svých dětí? Z nedávného výzkumu vědců Národního institutu SYRI vyplývá, že učitelé dnes čelí stále většímu tlaku ze strany rodičů. Komunikace s rodiči se pro mnohé učitele stala náročnější než samotná výuka, což vede k vyčerpání a ztrátě motivace.
Rodiče by měli mít možnost zapojit se do vzdělávání svých dětí
23. 2. 2024 | Vendula Procházková
Napsat domácí úkol, vytvořit skupinový projekt a aktivně se zapojovat do výuky po celý rok. Klasické požadavky na žáky základní školy. Paní učitelka Karolína Peřichová se nebojí stejné úkoly zadávat i rodičům svých žáčků. Proč to dělá? A jak na to rodiče reagují? “Díky těmto aktivitám se od samého začátku zapojují do vzdělávání svých dětí. Společně si nastavujeme očekávání a všem se nám pak společně líp pracuje. Vzájemně si důvěřujeme a cítíme se lépe,” přiblížila paní učitelka, která deset let učí podle programu Začít spolu.
S dětmi bychom si měli i ve škole mnohem více hrát
16. 2. 2024 | Markéta Beková
Marcela Murgašová vede nadaci BLÍŽKSOBĚ a stojí za iniciativou Měníme osnovy, která usiluje o to, aby byly děti na dnešní rychle se měnící svět připravené a aby v tomto světě dokázaly být šťastné. Současně učí v malé komunitní škole, je členkou dvou školských rad, jednou za rodiče a podruhé za zřizovatele, a lektoruje kurz Trauma respektujícího přístupu v řešení náročného chování dětí pro učitele.