Blog
O. Horák: Nechme děti rozhodovat. Ale ne jen na oko
20. 5. 2024 | Michaela Čejková
Jakou roli dnes hraje škola? Není to jen budova plná dětí a učitelů, ale komunita, která zahrnuje i rodiče a další členy okolí. Jak by měli učitelé učit děti být součástí této komunity a najít si v ní svou roli, sbírat zkušenosti, které pak mohou využít v jiných komunitách - v práci, ale také v celé společnosti? Přečtěte si rozhovor s Ondřejem Horákem a dozvíte se, proč je důležité rozvíjet občanskou kompetenci u dětí.
P. Daniš: České děti mají skvělé teoretické znalosti. Učme je s nimi pracovat a využívat je v praxi
21. 4. 2024 | Michaela Čejková
Kdo z nás myslel na základní škole na svou budoucnost, natož na budoucnost celé naší planety? Pro naše děti je toto uvědomění nesmírně důležité. Nesmí ale vzbuzovat pouze obavu. Úkolem učitelů je nabídnout dětem možnosti, jak i oni sami můžou zlepšit kousek světa, ve kterém žijí. V novém rámcovém vzdělávacím programu je jedna z klíčových kompetencí věnovaná přímo udržitelnosti. Jak tedy vést děti k udržitelnému životu?
Tláskalová: Chci, aby z mé třídy odcházely chytré, sebevědomé děti, které si nenechají něco namluvit a budou se starat o druhé
16. 4. 2024 | Vendula Procházková
Ekotým, ochrana zvířat a výuka venku. To je jen útržek aktivit, které paní učitelka Tláskalová ze ZŠ J. V. Sládka Zbiroh s dětmi dělá. Kompetence udržitelnosti je to, co ji dává smysl a snaží se s dětmi pomoci naší planetě.
Handlíř: Učím žáky přebírat odpovědnost za své učení. To je pro mě kompetenční výuka
25. 3. 2024 | Vendula Procházková
Aktivní klub pro rodiče, sobotní škola i týden otevřené školy. Pan ředitel Karel Handlíř ze Základní školy Krnov si stojí za tím, že je třeba zohledňovat nejen potřeby dětí, ale i rodičů a učitelů. Jedině tak je možné vytvořit podmínky pro kompetenční výuku.
Rodiče by měli mít možnost zapojit se do vzdělávání svých dětí
23. 2. 2024 | Vendula Procházková
Napsat domácí úkol, vytvořit skupinový projekt a aktivně se zapojovat do výuky po celý rok. Klasické požadavky na žáky základní školy. Paní učitelka Karolína Peřichová se nebojí stejné úkoly zadávat i rodičům svých žáčků. Proč to dělá? A jak na to rodiče reagují? “Díky těmto aktivitám se od samého začátku zapojují do vzdělávání svých dětí. Společně si nastavujeme očekávání a všem se nám pak společně líp pracuje. Vzájemně si důvěřujeme a cítíme se lépe,” přiblížila paní učitelka, která deset let učí podle programu Začít spolu.